Czym jest influence marketing i jak wykorzystać go w swojej działalności?

social media

Wraz z rozwojem Internetu, a w szczególności mediów społecznościowych, znacznie wzrosła liczba dostępnych sposobów reklamowania marek, produktów i usług. Każdy będzie mógł wybrać opcję w zależności od swoich celów, strategii i budżetu. Niektóre z nich są bardziej popularne, inne mniej.

W tym artykule chcemy opowiedzieć o dość nowym kierunku promocji – influence marketingu. Charakteryzuje się dość wysoką wydajnością, może być stosowany w każdej sferze działalności gospodarczej, ma wiele wariantów zastosowania. Przeanalizujmy bardziej szczegółowo jego cechy.

Influence marketing: co to jest?

influenser marketingInfluence marketing to nowoczesne narzędzie, dzięki któremu znana osoba, ciesząca się zaufaniem i posłuchem konsumentów, przemawia do grupy docelowej marki. W tym celu wykorzystywane są media społecznościowe (filmy na YouTube, posty na Instagramie, różne konkursy, recenzje itp.

Osoby takie nazywane są liderami opinii i dzieli się je na dwie kategorie. Pierwsza kategoria obejmuje popularną gwiazdę, np. piosenkarza lub aktora. Druga obejmuje ekspertów w danej dziedzinie, którzy mają wystarczające wpływy w określonej niszy,.

Bardzo popularnym rozwiązaniem jest korzystanie z oferty influencer marketingu firmy która się w tym specjalizuje, jak Kohai. Doświadczenie i wiedza sprawdza się i daje świetne wyniki, otwierając nam drogę do odbiorców.

Jak działa influencer marketing?

Przede wszystkim należy powiedzieć, że influencer marketing jest raczej narzędziem wizerunkowym. Stosuje się je w celu zwiększenia zasięgu i zaangażowania odbiorców docelowych. W rezultacie zwiększa się liczba lojalnych klientów, co prowadzi do wzrostu sprzedaży.

Istnieje kilka możliwości wykorzystania influence marketingu:

  • Wysyłanie prezentów do influencerów. Pewien celebryta otrzymuje prezent, którym, jeśli zechce, podzieli się w mediach społecznościowych. Pozwala to zwrócić uwagę na dany produkt, zwłaszcza jeśli jest on nowy.
  • Treści tworzone samodzielnie. W tym celu lider opinii otrzymuje próbki produktu lub usługi. Następnie samodzielnie wybiera format i kierunek treści (mogą pojawić się negatywne informacje zwrotne).
  • Wydarzenia. Zawsze, gdy odbywa się jakaś impreza, blogerzy są zapraszani do relacjonowania jej przebiegu. Na przykład: otwarcie restauracji, prezentacja nowego samochodu itp.

Doskonałym przykładem takiego marketingu są blogerki od kosmetyków, które tworząc wizerunek używają określonych produktów, lub podróżnicy, którzy mówią ludziom, że lepiej jest zarezerwować nocleg za pośrednictwem określonej strony internetowej.