Odpowiednio zaplanowane, niebanalne akcje rekrutacyjne bardzo pozytywnie wpływają na wizerunek firmy i co ważniejsze pozwalają na znalezienie naprawdę cennych pracowników.
Jak szukać pracowników?
Rekrutacja pracowników może wydawać się prostym zadaniem, najłatwiej będzie umieścić ogłoszenie na portalach internetowych. Z pewnością otrzymamy bardzo dużo aplikacji, jednak większość z nich nie będzie spełniać naszych oczekiwań. Lepszym rozwiązaniem może okazać się wyjście z inicjatywą do osób poszukujących pracy. O rekrutacji pracowników nie należy myśleć tylko w kategorii odpowiadania na zgłoszenia. Być może lepsze efekty da poszukiwanie odpowiedniej osoby przez pracodawcę. W ten sposób można zaoszczędzić czasu zarówno swój, jak i osób, które zgłosiły się na dane stanowisko nie mając odpowiednich kwalifikacji.
O czym należy pamiętać podczas rozmowy rekrutacyjnej?
Podczas rozmowy kwalifikacyjnej należy skupić się na:
- doświadczeniu zawodowym kandydata,
- aspiracjach kandydata,
- osobowości i predyspozycjach kandydata.
Kluczem do znalezienia odpowiedniego pracownika jest dokładne określenie kogo szukamy oraz jakie predyspozycje powinien posiadać kandydat na dane stanowisko. Pamiętajmy, że pierwsze wrażenie nie zawsze jest trafne.